Audyt SEO

Decydując się na założenie firmowej strony internetowej, sklepu internetowego czy bloga, musimy mieć świadomość, że sama treść, choć niezmiernie ważna, nie będzie w stanie zapewnić nam optymalnej liczby nowych użytkowników. W celu osiągnięcia jak najwyższej efektywności musimy zadbać również o inne istotne obszary funkcjonowania strony jak jej projekt, optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google, a także prawidłowość działania każdej dostępnej opcji. W celu weryfikacji tych wszystkich elementów powinniśmy zlecić profesjonalny audyt SEO. Czym jest, jak wygląda i ile kosztuje taki audyt SEO?

Czym jest Audyt SEO?

Audyt SEO stanowi bardzo szczegółową analizę tego, w jaki sposób zbudowana jest strona internetowa, każdy jej element oraz jak obecne procesy związane z optymalizacją SEO i content marketingiem oddziałują na wyniki wyszukiwania w najpopularniejszych wyszukiwarkach. Audyt SEO to również weryfikacja takich elementów jak: techniczny projekt strony, słowa kluczowe oraz inne zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne czynniki, które wpływają na poprawne działanie witryny. W ramach audytu SEO często wykonywana jest dodatkowo analiza otoczenia zewnętrznego, a więc stron internetowych o zbliżonym profilu, w celu zweryfikowania, czy ich strategia content marketingu przynosi pożądane efekty. Produktem finalnym audytu jest raport podsumowujący wszelkie wnioski oraz zawierający rekomendacje zmian, które przyczynić się mają do poprawy widoczności strony internetowej.

Kto powinien zainteresować się usługą audytu SEO?

Audyt SEO powinien zostać wykonany zaraz przed rozpoczęciem działalności naszej strony internetowej czy sklepu online. Specjaliści SEO będą mogli jeszcze przed startem zweryfikować działanie oraz widoczność w SERPach. Identyfikacja potencjalnych ryzyk i słabych stron witryny na tak wczesnym etapie może minimalizować ryzyko falstartu, który spowodowałby słaby ruch na stronie w początkowym stadium działania. Audyt SEO powinien zostać wykonany również w momencie, gdy zostały dokonane znaczące zmiany w budowie lub mechanice funkcjonowania strony internetowej. Takie radykalne udoskonalenie może negatywnie odbić się na efektywności witryny w wyszukiwarce, dlatego by upewnić się, że wszystko jest w porządku, warto zlecić audyt SEO. Kolejnym istotnym momentem, kiedy audyt może okazać się niezbędny, jest identyfikacja przyczyny coraz gorszych wyników. Strona, która uplasowała się wysoko w wyszukiwarce, nie ma zagwarantowanego wysokiego miejsca na zawsze. Samodzielne poszukiwanie przyczyny często nie przynosi skutków. W tej sytuacji audyt SEO może dostarczyć nam bardzo istotnych informacji na temat genezy utraty wcześniejszej pozycji.

Jakie są korzyści wynikające ze zlecenia audytu SEO swojej strony internetowej?

Przeprowadzenie audytu SEO naszej strony może dostarczyć nam istotnych i wartościowych informacji na temat działań, które należy wdrożyć, w celu poprawy sytuacji SEO naszej witryny. Często zdarza się, że źródłem potencjalnych problemów z widocznością strony jest czynnik, na który samodzielnie nie zwrócilibyśmy uwagi. Audyt SEO wypunktuje każdy słaby element naszej strony wraz z rekomendacją dotyczącą działań, które zmienią taki stan rzeczy.

Jak długo trwa audyt SEO i ile kosztuje?

Czas przeprowadzenia audytu SEO jest uzależniony od stopnia skomplikowania strony i może potrwać od kilku dni do nawet 3 tygodni. Koszt wykonania audytu również zależy od wielkości strony. Dla mniejszych stron cena wykonania audytu to około 1500 złotych. Koszty wzrastają proporcjonalnie do poziomu wielkości strony.