Pozycjonowanie lokalne

Może nieco wbrew nazwie pozycjonowanie lokalne nie jest dedykowane tylko firmom, które swoje usługi wykonują stacjonarnie. Jest to skuteczny proces również dla dostawców usług o konkretnym zasięgu, ale też wytwórców. Możliwość odbioru produktu w siedzibie firmy bądź lokalny patriotyzm często są czynnikami decyzyjnymi procesu sprzedażowego. Oczywiście produkt pozycjonowany lokalnie nie jest przeznaczony wyłącznie dla mieszkańców danej okolicy, ale też dla kontrahentów spoza obszaru, doskonałym przykładem jest tutaj branża turystyczna.

Co to znaczy, że prowadzi się pozycjonowanie lokalne na Poznań?

Jednym z wyznaczników pozycjonowania lokalnego jest dodanie nazwy miejscowości do frazy kluczowej. Wykorzystuje się je często przy długich ogonach, czyli rozbudowanych zbitkach wyrazowych, które potencjalnie mogą być wpisane w oknie wyszukiwarki. Bardzo często, jeśli czegoś poszukujesz, weźmy za przykład fryzjera, chcesz by jego gabinet znajdował się możliwie blisko Twojego miejsca zamieszkania. Stąd tak ważne jest by mechanizm, który tego fryzjera dla Ciebie znajdzie o tym wiedział.

Rola map i wizytówki w pozycjonowaniu lokalnym

Każda agencja SEO w Poznaniu, do której się zwrócisz rozpocznie proces lokalnego pozycjonowania od sprawdzenia Twojej wizytówki Google. Kompletność w niej zawartych informacji może gwarantować sukces na polu pozyskiwania klientów. Ważne jest, aby dokładnie określić zakres usług, wskazany jest również przybliżony cennik. Innymi istotnymi informacjami są godziny otwarcia oraz możliwości kontaktu. Od jakiegoś czasu Google wprowadził również możliwość oceniania miejsc przez użytkowników, dlatego możesz spodziewać się średniej z tych ocen, jest ona dostępna dla wszystkich.

Pozycjonowanie lokalne a urządzenia mobilne

Wraz z uzupełnieniem wizytówki idzie dopełnienie wiadomości w mapach Google. Możesz wprowadzić tam zdjęcia swojego obiektu, lokalizację poszczególnych oddziałów. To, aby Twoja firma była dobrze zaznaczona na mapie jest bardzo ważne. Po pierwsze upraszcza klientowi dotarcie do Ciebie. Po drugie, jeśli osoba znajdująca się w danej okolicy chce wyszukać jakąś usługę, mapy wskażą jej, gdzie jest najbliższy wykonawca. Jest to znaczące szczególnie dla branży usługowej, ale też sklepów specjalistycznych np. sklepów papierniczych. Miejsca takie są zazwyczaj wyszukiwane po zakresie usług, a nie po nazwie.

Wprowadzenie na witrynę podstron pod pozycjonowanie lokalne

Być może wyda Ci się to początkowo dziwne. Strona jaką kupuje się od dewelopera zazwyczaj jest ładnie skrojona graficznie, nie posiada dużo miejsca na tekst ani dodatkowych podstron. Każda agencja SEO będzie chciała to zmienić. Pozycjonowanie to przede wszystkim treści. Jeśli więc chcesz prowadzić pozycjonowanie lokalne na miasto Poznań, musisz dostarczyć robotowi indeksującemu jasną informację, że Twoje usługi są w tym miejscu dostępne. Często robi się to poprzez wprowadzenie nazwy miasta na stronie głównej, ale też przez dodanie do drzewa strony podstron opartych na lokalnym wyszukiwaniu. Niestety w pozycjonowaniu zdarzają się działania nastawione na szybkie dotarcie do algorytmów Google, a nie do potencjalnego klienta. Korzyści z lokalnego pozycjonowania mogą być znaczne, jeżeli specyfika branży, w której działasz tego wymaga. Niektóre profesje nie zakładają w ogóle podejmowania takich kroków. Przykładowo osoba sprzedająca swoje ebooki o rozwoju osobistym w Internecie, sprzedaje je na całą Polskę i nie ma dla niej znaczenia podkreślanie, w jakim mieście fizycznie się znajduje.