Mądra strategia SEO zakłada
pozycjonowanie witryny całościowo. Ile razy wszedłeś na stronę kupić tylko papier do ksero, a w podsumowaniu koszyka znalazły się jednak super naklejki dla dziecka, kolorowe karteczki samoprzylepne i może jeszcze te super brokatowe długopisy? Oczywiście, że przy pozycjonowaniu można ustalić, na czym najbardziej nam zależy, ale nie znaczy to, że całkowicie zapominamy o pokrewnym asortymencie. Umowy przy pozycjonowaniu za efekt zwykle nie zakładają możliwości zmiany wybranych fraz. Jeśli więc coś okaże się nieefektywne, promujesz produkty sezonowe albo po prostu potrzebujesz zmienić kierunek działań, może okazać się to niemożliwe. Ten brak elastyczności ma jeszcze swoje drugie dno, agencja o szczególnie niskim progu poczucia etyki, może zaproponować frazy łatwe do wypromowania, które faktycznie znajdą się w topie wyników, ale za to... nikt nie będzie ich wpisywał. Działania SEO muszą być podyktowane dynamiką rynku, zmienia się sposób szukania informacji, zazwyczaj użytkownicy stosują pewne zlepki wyrazowe, kiedy chcą coś znaleźć. Nie negujemy pozycjonowania za efekt, ale też rekomendujemy dobrze tę decyzję przemyśleć i sprawdzić agencję, z którą się taką umowę podpisuje